Sante-Ro – Voeding en Gezondheid

Sante-Ro

Leuk dat je hier komt lezen over hoe het allemaal begonnen is.

Wil je weten hoe  de website er is gekomen?

Samen met Roel van Bommel ( www.Extraforce.nl ) ben ik via skype   één dag bezig geweest om deze site op te zetten. Alle techniek, de achterliggende programmering en het linken van de diverse adressen om alles goed te laten functioneren heeft hij gedaan.  De teksten zijn van mijn hand. Hij heeft me op weg geholpen om de teksten op een leesbare manier op de site te krijgen. Waar voor ontzettend veel dank.

Een ander die mij aangezet heeft tot meer dan ik tot nu toe deed is Nisandeh Neta. Na de Business Bootacmp ( www.businessbootcamp.nl/vriend.php?id=sante-ro@planet.nl )

besefte ik dat ik meer kon en moest doen met de kennis die ik heb. Hij heeft me heel wat handvaten aangereikt, waarvoor dank.

Genoeg over het ontstaan van de site. Waarschijnlijk kom je om meer over mij en mijn bedrijf te weten te komen.

Het is begonnen op een maandagavond in januari 2004.

Eigenlijk nog een maand eerder: Mijn man moest een nieuw colbert. Wij de stad in en snuffelen. Zijn “normale” maat paste van geen kanten. Het jasje trok op de schouders, spande over de rug. De verkoper kwam er aan en vroeg welk maat hij paste. Even later kwam hij met een jasje aanzetten dat goed zat en leuk stond. Zijn opmerking: Meneer u hebt tegenwoordig een welvaartsmaatje nodig, deed bij mij de alarmbellen rinkelen.

Jasje gekocht en thuis besproken wat er aan gedaan kon worden. Na een bezoek aan de huisarts die tegen mijn man zei: U zou eens Herbalife kunnen proberen. Daarna terecht gekomen op die bewuste maandagavond.

We hebben het besluit genomen om serieus aan onze gezondheid te gaan werken.

Een echt gezonde uitstraling hadden we op dat moment niet. Mijn man is in 4 maanden tijd 17 kilo in gewicht afgenomen en ik 10 kilo.

Heel leuk en we zijn er erg blij mee. Maar het grootste cadeau dat we tijdens het eten van de producten gewaar werden is dat onze dagen stukje bij beetje langer werden.

Het begon met ’s morgens: we bleven niet meer zo lang liggen als de wekker afliep. Hij liep en loopt nog steeds om 6.30 uur af. Voor 2004 was het vaak dat we ook het nieuws van 7.00 uur nog in bed hoorden. We realiseerden ons niet dat we moeite hadden om op te staan. Het ging al zoooo lang zo.

Nu loopt de wekker iets voor 6.30 af, horen we het nieuws van 6.30 en staan op. Nooit meer haasten om op tijd op kantoor te zijn. Een heerlijk rustig begin van de dag.

Ook aan de andere kant van de dag kwam er stiekem telkens een kwartiertje bij. Was het in 2003 nog dat vaak om 21.30 het huis al helemaal donker was. Nu branden de lichten, omdat er activiteit is, vaak tot na middernacht.

Het eten van Herbalife is nog altijd niet gestopt bij ons. Na al die jaren genieten we elke ochtend weer van onze shake. Net zo standaard als voor 2004 de boterham met kaas was, alleen de variatie is veel meer. Nu gaat er elke ochtend een stuk fruit bij, afhankelijk van het seizoen en als er eens niet voldoende vers in huis is, biedt de diepvries of een blikje ook uitkomst.

Er zijn enkele memorabele momenten voor ons om ons eraan te herinneren dat Herbalife voor ons een keuze is die door ervaring en bewust genomen is.

Een van de meest fascinerende ervaringen die ik me nog kan herinneren: Onze eerste vakantie in 2004.

Wij zijn kampeerders met een caravan. Voldoende ruimte om iets extra’s mee te nemen.

Bij het inpakken stond ik te dubben, wel of geen bussen shake en tabletten meenemen. Ach ze konden mee er was ruimte voldoende en voor het gewicht hoefden we het niet te laten. De eerste dag op de camping, de bakker kondigde zich meet veel lawaai aan. Eerlijk, een croissantje en een chocobroodje, vers en een echt vakantie gevoel.

In het zonnetje voor de caravan heerlijk van genoten, kopje thee erbij, Het vakantie gevoel ten top. Daarna schoenen aan en de paden op de lanen in. De dagtocht hadden we al uitgestippeld. Lekker gewandeld, met een shake en voldoende water voor onderweg in de rugtas. En toch, de hele dag ging niet zoals we gewend waren dat die ging. We konden geen precieze omschrijving vinden van wat het gevoel was dat we misten die dag, maar nog steeds kan ik me dat “vreemde” gevoel herinneren wat ons ’s avonds deed besluiten om de volgende dag te gaan ontbijten met een shake. Die dag wandelen was een hemelsbreed verschil met de dag ervoor. Voor ons een reden om dit stukje ervaring vast te houden en de shake als ontbijt niet uit ons dagprogramma te schrappen.

Mijn man reist op het moment weer veel over heel de wereld. Altijd gaat zijn shake mee.’s Morgens in het hotel is een eigen ontbijt al snel gemaakt. 2 glazen jus d’orange of een ander sapje in de shakebeker, 3 scheppen F1 erbij, goed schudden en genieten. Of een schaaltje yoghurt als basis, is ook genieten.  Hij kan er weer tegen weinig problemen met jet-lag en alert tijdens de diverse overleggen waaraan hij deelneemt.

Laatst moest hij enkele extra dagen vastknopen aan het werk in het buitenland. Bijna het eerste wat hij mij vertelde aan de lijn was: en mijn shake is op. Kun je nagaan wat zoiets kan doen met een mens.